Brogaarden i Hørsholm er stedet hvor man finder kvalitetsfoder og tilbehør til sine dyr samt veluddannede medarbejdere der med stor passion, viden og kærlighed rådgiver om dyrenes trivsel og ernæring.
Af Lars Graabek
For os heldige mennesker der har kæledyr, ved vi alt om hvor vigtig den rette ernæring og udstyr er for deres daglige trivsel. Og når vi har brug for den bedste hjælp og rådgivning inden for området, er den 125 årige foder- og dyreartikelvirksomhed det helt rigtige sted at henvende sig. De er en af landets førende virksomheder inden for salg af, og rådgivning om, kvalitetsfoder og udstyr, primært til hest, hund, kat, og smådyr, så som kaniner m.v.
Ud over et stort engrossalg, består Brogaarden bl.a. af 3 detailbutikker i Lynge, Gentofte, samt i Hørsholm på Frederiksborgvej 23. Her sætter de faglighed utrolig højt, og butikschef Mette Langkjær betegner butikken som meget privilegeret, idet de har nogle medarbejdere der enten er meget veluddannede eller har meget erfaren inden for området.
Det giver en god dynamik i butikken med folk der har en stærk basisviden med universitetsuddannelser i rygsækken og medarbejdere med lang butikserfaring inden for dyr og dyrefoder.
Praktisk og teoretisk viden
Brogaardens medarbejdere er både passionerede heste-
og hundefolk med enten en lang erfaring og/eller en stærk faglig baggrund, og de kan altid hjælpe kunderne med at blive klogere på lige netop deres kæledyrs behov. Den teoretiske viden bruges også når kunderne kommer ind i butikken med et problem.
Et eksempel kan være dårlig mave hos både hund og hest, der kan skyldes mange forskellige ting. Det kan resultere i kroniske problemer, men i nogen tilfælde kan dårlig mave afhjælpes ved et foderskift eller en midlertidig kur af visse tilskudsprodukter.
Selv om de har en masse viden om trivsel og ernæring, er de ikke dyrlæger, og vi henviser altid til en dyrlæge når vi forstår det er nødvendigt, pointerer Mette Langkjær.
Fokus på behov
Mange kunder kommer forbi butikken i Hørsholm og spørger til ét specifikt produkt. Her er det vigtigt at Brogaarden skal kunne stille spørgsmål om det nu også er det helt rigtige produkt i det givne tilfælde.
Vi oplever ofte at kunder går herfra glade og tilfredse, fordi vi har fundet frem til, at det de egentlig havde behov for var noget andet end det de forventede. Så får man den bedste oplevelse, påpeger Mette Langkjær og tilføjer, at hvis man som kunde vælger at handle i en af vores butikker, skal man vide at, man gerne må forvente noget andet og mere end hvis man handler foder og udstyr på nettet. Her får man en rigtig god rådgivning og et kæmpe smil når man går ind af døren. Det synes jeg vores kunder fortjener, når de har valgt at handle hos os. For os handler det om at give kunderne en god oplevelse, og om at der skal være tid til de kunder der kommer her, siger Mette Langkjær.
Brogaarden
Frederiksborgvej 23 | 2970 Hørsholm | www.brogaarden.eu