Skjern Bank er med sit stærke, jyske værdisæt slået godt igennem hos en voksende kundekreds på Sjælland. Nu udvider banken med endnu en afdeling i Valby.
Af Anne Falck
Det er blot et år siden, at Skjern Bank åbnede sin tredje afdeling på Sjælland, og efter åbningen af endnu en filial i Valby tæller banken, der har sit hovedsæde på den jyske hede 330 km. væk, nu hele fire sjællandske afdelinger.
Den første åbnede i 2008 i Hellerup under ledelse af afdelingsdirektør Malene Hjorth, og det er siden lykkedes ved hjælp af sunde kerneværdier, stærke netværk og ikke mindst en dybt rodfæstet lokal forankring, at vækste på både bundlinje og kundesiden. De fire sjællandske afdelinger udgør i dag en væsentlig del af bankens i alt 10 afdelinger med i alt 190 ansatte. Alene i Hellerup-filialen er der nu ansat 18 medarbejdere.
“Som pengeinstitut er vi drevet af gamle dyder. Blandt andet inviterer vi alle vores kunder på en kop kaffe og en snak, hvor vi sammen afdækker, hvad det er for nogle drømme, planer og behov, de har, og hvilke forventninger, de dermed har til os som bank. Samtidig får alle vores kunder tilknyttet deres egen, faste rådgiver. Alle vores kunder har været til sådan en indledende samtale med deres egen rådgiver, og det betyder, at vi får en helt anden indsigt i vores kunders behov, og dermed kan yde en endnu bedre rådgivning”, forklarer Malene Hjorth.
Direkte kontakt
Som kunde i Skjern Bank får man et direkte telefonnummer og mailadresse til sin egen rådgiver, som i øvrigt indgår i et fast makkerteam, så der ved sygdom eller ferie altid er en rådgiver, der kender til den enkelte kunde og kan tage over. Ganske almindelig, sund fornuft er, sammen med bankens kerneværdier i form af nærvær, handlekraft, kundefokus og ordentlighed, ifølge Malene Hjorth forklaringen på den stadigt voksende sjællandske succes.
“Det virker måske lidt gammeldags, men vi har ramt en niche, der helt tydeligt tiltaler vores kunder. Det er vigtigt for os, at de løsninger og muligheder, vi kan tilbyde, passer til den enkeltes individuelle behov og den livssituation, man nu befinder sig i”, slår Malene Hjorth fast.
Lokal forankring
Hun, der selv oprindeligt er jyde, har de seneste mange år selv været bosat i Gentofte, som er dækket af Hellerup-filialen. Det samme gør sig gældende for de øvrige af-delingsledere, Claus Christensen i Virum-afdelingen, der er født og opvokset i området og kom fra en stilling som souschef i Hellerup-afdelingen, Hørsholm-afdelingen, hvor Niels Holt er afdelingsdirektør og selv bor i lokalområdet, og det samme gør sig gældende for den nye afdeling i Valby, hvor tidligere souschef i Virum-afdelingen Martin Løfqvist er blevet afdelingsdirektør.- Martin bor og færdes med sin familie i om-rådet og har selv tidligere arbejdet i et andet pengeinstitut i Valby. Det lægger vi vægt på, også fordi det betyder, at vi har en kontakt til lokalområdet, som man ikke får, hvis man kommer udefra, forklarer Malene Hjorth.
Den lokale forankring kommer også til udtryk ved, at flere af medarbejderne er involveret i lokale erhvervsnetværk og dermed får et stærkt professionelt netværk.Malene Hjorth og hendes kollega, privatrådgiver Kirsten Brogård Nielsen, deltager for eksempel begge i Tivoli Erhvervsklub, hvor de i 2021 blev kåret som Årets Kvindelige Netværkspar.
Og naturligvis støtter Skjern Bank de lokale idrætsklubber og organisationer. Hellerup-afdelingen har således lige fra starten været hovedsponsor for Skovshoved Idrætsforening, i Virum er det Virum-Sorgenfri Håndbold, og i Hørsholm er det Øresund Håndbold og Rungsted Ishockey, der nyder godt af opbakningen fra Skjern Bank.
Skjern Bank · Hellerup – tlf. 9682 1450 · Virum – tlf. 9682 1480 · Hørsholm – tlf. 9682 1420 · Valby – tlf. 9682 1333