TopSupplies er en blomstrende virksomhed, der leverer reklameartikler med logo til erhvervslivet. De er på fire år gået fra at bestå af direktør og ejer Signe Bennekou samt en ansat til i dag at omfatte seks medarbejdere inden for reklameartikelområdet.
Af Lars Graabek
TopSupplies er en 20-årig gammel virksomhed, som startede med at levere forskelligt it-tilbehør som tonerpatroner og USB-nøgler. Som tiden gik begyndte kunderne at efterspørge USB nøgler med deres firmatryk og salget steg markant, da logoerne kom på. I den forbindelse kom hun i dialog med mange marketingsansvarlige, som fordi, de havde fået en god oplevelse med USB-nøglerne, efterspurgte flere og flere produkter med logo.
Salget faldt helt naturligt på tonerpatroner eftersom alt blev mere og mere digitalt og samtidig fandt Signe Bennekou hurtigt ud af at det var sjovere og med flere muligheder at sælge reklameartikler. Signe gik i gang med at udforske markedet for reklameartikler. Hun tog blandt andet på en reklameartikelmesse i Sverige, hvor hun etablerede en lang række leverandørkontakter. Det blev startskuddet til at gå ALL IN på reklameartikelområdet. Hun fortæller ”Jeg begyndte at oprette varer, skabe kontakter og sen- de informationer ud til mine eksisterende kunder. Det betød, at it-tilbehøret delvist forsvandt, mens reklameartiklerne til gengæld voksede. Jeg brugte en del ressourcer og penge på at få lavet en ny og bedre hjemmeside samt blev klogere på markedet og mine konkurrenters svage punkter. Et af disse var, at det var enormt svært for kunderne at udregne priserne på en reklameartikel. At gennemskue den endelig pris hos vores konkurrenter var meget omfattende, eftersom de fik varens pris, trykprisen pr. farve, opstartspris pr. farve, sukkerafgift mm og så skal den endelige stykpris selv udregnes.”
Derfor har jeg på forhånd regnet priserne ud fra a til z, så det er nemt og gennemskueligt for kunderne. Prisen de ser er prisen de får, Rigtig mange giver udtryk for, at de er glade for, at der ikke er nogen overraskelser, når de får fakturaen. “
Signe bennekou
At vende skuden fra IT-virksomhed til reklameartikel virksomhed endte med at være en god ide, da TopSupplies gik fra at have 2 ansatte til nu 6 medarbejdere. Der ses god dynamik blandt kollegaerne og det er især vigtigt for Signe, at TopSupplies er en arbejdsplads, hvor der både er plads til hygge, der vises respekt, ansvarlighed og trivsel blandt kollegaerne. ”Vi går ALL IN. Vi tror på det, vi sætter i gang. Vi gør ikke noget halvt. Vi har mål og deadlines i alle opgaver. Vi giver ikke op. Vi tænker stort. Vi øver os på det der er svært og stræber hele tiden på at blive bedre,” siger Signe Bennkou.
Kunder får hurtigt svar
Et andet område, hvor TopSupplies skiller sig ud, er i servicen. De er hurtige og har en regel om, at en kunde skal have svar inden for én time, forklarer Signe Bennekou. ”Når en kunde er inde og kigge på produkterne på vores hjemmeside, popper en forespørgsel op om, at hvis man har brug for hjælp til produktet, så kan man skrive sit telefonnummer, og så vil man blive ringet op inden for fem minutter. For at give den bedste service, tager jeg selv som udgangspunkt telefonerne således at kunderne har at tæt samarbejde med mig og at jeg kan rådgive og give den bedste form for service. Det er vigtigt for mig, at jeg laver det jeg elsker og det er netop den tætte forbindelse hos kunderne. At det er mig, der sidder ved telefonen, giver kunderne en god oplevelse, da jeg selv har nøje udvalgt varerne og kender til alle vores 8.000 varenumre. Det er en super service for vores kunder, at de gennem telefonen kan mærke, at jeg ved en masse om området, og at jeg virkelig brænder for det,” siger hun. Derudover tænker de nye og andre veje. Kan noget gøres nemmere, bedre, hurtigere og mere brugervenligt både internt og eksternt, så søsættes de nye måder.
Stor fokus på bæredygtighed
I dag er visse varer hos TopSupplies markeret med et grønt stempel på, som betyder, at de er mere bæredygtige end andre varer. Da mange kunder efterspørger forskellige differentieringer af bæredygtigheden, er TopSupplies ved at konstruere et koncept, hvor de i stedet for at give et enkelt grønt stempel, rater hver enkel vare om den er grøn, grønnere eller grønnest. Så ved kunderne mere om, hvorfor varen er bæredygtig, og hvor bæredygtig den egentlig er. ”Vi har tre parametre (grøn, grønnere og grønnest), som vi regner ud fra de fem krav, vi stiller, som vi synes giver mening ift., om varen er bæredygtig eller ej. Så kan kunden se, hvilken rating, varen har fået, og få en lang beskrivelse af, hvorfor den har fået den rating. Jeg har lige ansat en medarbejder, som er ved at udarbejde konceptet, som også er nyt inden reklameartikelbranchen” siger Signe Bennekou.
Your Gift
Et andet nyt koncept hos Hørsholmvirksomheden er ’Your Gift’, der kort fortalt er en måde til at skræddersy sine personlige gaveæsker til medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere. Med Your Gift slipper man for stress, korte deadlines og al besværet med at finde gaveæsker, printe kort, gaveindpakning og pakke det hele sammen i de personlige gaveæsker ”Vi har lanceret et koncept, hvor kunderne selv kan vælge blandt varerne. Udover at få firmaets logo på produkterne, kan man også få et navn på, så gaven bliver endnu mere personificeret. Det kan f.eks. være medarbejderens navn på en julegave. Vi kan også pakke andre ting end gaver i gaveæsken for virksomhederne, så de eksempelvis kan få julekort eller andre kort med i gaveæsken. Det hele kan pakkes sammen og leveres ud til privatadresserne eller blot til virksomheden, hvis man ønsker det. Vi står for det hele, og vi forventer, mange vil gøre brug af det, både fordi det er så nemt for virksomhederne, og fordi de kan få masser af branding, både på selve produktet, på alle æskerne, på gavepapiret og på de ekstra ting, vi også kan pakke med,” påpeger Signe Bennekou.
Få yderligere oplysninger på www.topsupplies.dk eller ring 7012 4100.
TopSupplies, Lyngsø Alle 3 – 2970 Hørsholm